niedziela, 14 marca 2010

Przydał mi się Virtualbox...

Moja młodsza latorośl zapragnęła dla odmiany zapoznać się z nowym Windowsem 7. Jej maszyna do tego się nie nadaje, no to pozwoliłam na instalację na mojej, ale wirtualnie - tak na wszelki wypadek.Działa to nawet dobrze, nie narzekam, to znaczy mam na myśli Virtualboksa, bo sam Win7 - no cóż, odzwyczaiłam się, mi nie pasuje. Ale nie to jest ważne. Ostatnio skończyłam stronę p. Pauliny i we wszystkich przeglądarkach nawet w IE6 (taki zabytek miałam na XP na maszynie Ubunciaka) strona wyświetlała się koncertowo. Sprawdziłam na Win8 i włos mi się zjeżył! Na intro brak galerii i komunikat o błędzie w skrypcie galerii. W tak zwanym międzyczasie przeinstalowałam Ubunciakowi XP na wersję skompilowaną z SP3, trochę młodszą, okazała się być z IE7. Sprawdzam stronę - to samo, galeria ma błąd. Szukanie w Google - zero możliwości, załozyłam tematy na dwóch polskich forach tematycznych - zero odpowiedzi. Wpadłam na pomysł zajrzeć na forum portalu, z którego ściągam zawsze skrypty - oczywiście, po angielsku. Z pomocą translatora jakoś stworzyłam sensowną wypowiedź i pytanie. Po 30 minutach dostałam odpowiedź! Nikt się ze mnie nie śmiał, nie wytykał, chociaż problem był tak prozaiczny, że aż sama się zaczerwieniłam -o jeden przecinek za dużo! I tylko ten jeden przecinek w index.html tam, gdzie listuje się zdjęcia do galerii blokował wyświetlanie w przewrażliwionych przeglądarkach Windowsa, czysta tragedia. A trudno posądzić np. Chromium i Chrome o jakieś staromodne podejście do kodów, wręcz przeciwnie. Czasami, jak chcę przeglądać szablony to Chromium nie jest wywoływana, tylko Opera.
Dlaczego piszę o tym?
Z dwóch powodów:
1/ Wygląda na to, że jeszcze długo standardy przeglądarek będą wymuszały na ludziach związanych w jakiś sposób z twórczością internetową utrzymywanie w miarę nowego Windowsa na dysku (na szczęście Virtualbox w Ubuntu 9.10 działa idealnie - ale mam zainstalowaną wersję najnowszą, od Suna, świetnie działa udostępnianie plików),
2/ Jest dość duża różnica w traktowaniu nawet tak drobnych problemów na forach zagranicznych, a na naszych.W większości przypadków niestety nasze różnorakie fora nie są skłonne do ratowania skóry takim początkującym osobom, jak ja. Dlatego staram się w miarę możliwości, a jednocześnie nie dopuszczając do nadmiernego bałaganu o w miarę sympatyczną atmosferę na Forum Mint pl

2 komentarze:

SemperSolus pisze...

Witaj!

Daaawno mnie nie było na blogu :)
Widzę, że co raz to ciekawsze projekty pojawiają się w dossier. Swoją drogą przeprowadziłem małą adaptację strony, którą zrobiłaś dla PPHU "Marzena" Efekty możesz zobaczyć tutaj: http://www.allegro.pl/item957670330_fartuch_kosmetyczny_wiazany_rozm_38.html. Samo rozwiązanie w Allegro jest dość proste. Musiałem przerzucić style do nagłówka HEAD i wywalić ze strony nagłówki HTML i tzw. deklarację HTML. W sumie to jest to kolejny kawałek "tortu", który możesz spróbować uszczknąć. Jak coś twoim zdaniem sknociłem to daj znać. Postaram się poprawić :) Sam szablon na bazie jednej strony i stylach. Biorąc pod uwagę Możliwości wystawienia aukcji z szablonami na Allegro... Hmm... Może kokosów z tego nie będzie ale możesz o tym pomyśleć. No i linki w stopce też swoje mogą zrobić.

B.Jakubowska pisze...

Witaj! Faktycznie, zdrajco, dawno Cię tu nie było! Oczywiście, żartuję...
Myślałam o Allegro. Nic nie trzeba, moim zdaniem, tam poprawiać, wyświetla się dobrze. Byłabym Ci wdzięczna za przysłanie całości kodu, bo coś tam słyszałam, że niektóre znaczniki nie są tolerowane.