wtorek, 23 marca 2010

Sterowniki 195.36.15 nVidia

Pisałam o testowych sterownikach do kart graficznych nVidia. Ich oznaczenie to 195.30. Miały bug, który u mnie akurat się nie ujawnił, a mógł doprowadzić do przegrzewania GPU. Wszystkim, którzy używają tych sterowników polecam zrobienie podmianki na wersję 195.36.15 - tam już jest to poprawione.
Jak to zrobić?
Ja mam dodane do
/etc/apt/sources.list takie dwie linijki:
deb http://ppa.launchpad.net/nvidia-vdpau/ppa/ubuntu karmic main
deb-src http://ppa.launchpad.net/nvidia-vdpau/ppa/ubuntu karmic main

Tym razem jednak lepiej zrobić nieco inaczej, niż zwykła aktualizacja, z uwagi na pewne problemy w zależnościach.
Trzeba zaznaczyć w Synapticu do całkowitego usunięcia wersję sterownika 195.30, a następnie do zainstalowania wersję 195.36.15. Po wykonaniu - nic więcej nie trzeba robić. Na wszelki wypadek zrobiłam restart komputera, wszystko działa, nie potrzeba przy takiej instalacji wyłączać środowiska graficznego, robić ponownie konfigurację x-ów, i co najważniejsze - przy aktualizacji Kernela - sterowniki zostaną wkompilowane w nowe jądro automagicznie. Jest to najłatwiejszy sposób na instalację sterowników do karty graficznej, jaki znam, marzeniem jest, żeby sterowniki dla ATI tak można zainstalować...

2 komentarze:

mati75 pisze...

Można też z paczki ze strony nvidii zainstalować.

B.Jakubowska pisze...

Pewnie, że można - ale ja lubię lekko, łatwo i przyjemnie.