sobota, 12 grudnia 2009

Sterownik NVIDIA

Troszeczkę mi zabrało czasu dogadanie się z maszyną względem rozdzielczości, jaką sobie życzę. Mam teraz monitor Dell P922. A system uparcie startował na rozdziałce 1024 x 768, co raczej było nie do wytrzymania. Sprawdziłam gtf jakie parametry mogę ustawić, sprawdziłam, czy monitor posiada takie możliwości, a następnie powiedziałam maszynie: "nie chcesz po dobroci, to z roota będziemy rozmawiać".
Czyli terminal i
sudo nvidia-settings
otwiera się graficzna nakładka i tam sobie wybieram, co ma być, każe zapisać do xorg.conf i już, święty spokój. I nawet w /etx/X11/xorg.conf pojawiły się wpisy na temat monitora. Tak teraz wygląda mój xorg.conf:
barbara@barbara-desktop:~$ sudo cat /etc/X11/xorg.conf
# nvidia-settings: X configuration file generated by nvidia-settings
# nvidia-settings: version 1.0 (buildd@palmer) Sun Feb 1 20:21:04 UTC 2009

# nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig
# nvidia-xconfig: version 1.0 (buildmeister@builder63) Fri Aug 14 17:54:58 PDT 2009

Section "ServerLayout"
Identifier "Layout0"
Screen 0 "Screen0" 0 0
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
EndSection

Section "Files"
EndSection

Section "ServerFlags"
Option "Xinerama" "0"
EndSection

Section "InputDevice"

# generated from default
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "auto"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Emulate3Buttons" "no"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Section "InputDevice"

# generated from default
Identifier "Keyboard0"
Driver "kbd"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "Monitor0"
VendorName "Unknown"
ModelName "DELL P992"
HorizSync 30.0 - 107.0
VertRefresh 48.0 - 170.0
Option "DPMS"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Device0"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
BoardName "GeForce GTS 250"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Device0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
Option "TwinView" "0"
Option "metamodes" "1280x1024 +0+0"
SubSection "Display"
Depth 24
EndSubSection
EndSection


A, jeszcze - zainstalowałam sobie nowe sterowniki do karty - 195 - testowe. Ale jak one testowe, to życzę wszystkim posiadaczom ATI, żeby ich stable tak pracowały.
Kernel mam też raczej nietypowy 2.6.31-18-generic-pae(i686), prawdę mówiąc, za chorobę nie wiem, dlaczego, ale to jajko jest świetne! Nie, no wiem, dlaczego - mam włączone najróżniejsze repozytoria...
Dlatego, jak są aktualizacje, to p[ilnie sprawdzam, co ma się chęć zainstalować i wszystkim osobiście radzę to robić, chyba, że masz tylko podstawowe repo i włączone tylko aktualizacje bezpieczeństwa. Wtedy możesz na ślepo jechać.
Jedno mnie tylko zastanawia i dziwi - dlaczego pojawiła mi się druga opcja memtestu z dopiskiem 115200...
I jak usunąć z narzędzia do instalowania sterowników wpis o starszych (185), które są usunięte?

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Mogę się mylić, ale usunięcie wpisu do starych sterowników może być niemożliwe ze względu na ich obecność w oficjalnych repozytoriach. U mnie sytuacja wyglądała tak, że po instalacji wersji 190.42 przy okazji części aktualizacji system chciał je zastępować starszymi, 185.18. Nie znajdując rozwiązania problemu usunąłem w końcu wpis do tych nowszych. O dziwo to rozwiązało wszystkie problemy. Przetestowałem to w sumie na trzech niezależnych instalacjach (2 x Ubuntu Koala oraz Mint Helena) i wszystko działa bez zająknięcia, a najważniejsze że Synaptic nie sugeruje braku kompatybilności nowego bądź aktualizowanego oprogramowania z wersją 190 i nie chce przywracać starszej wersji. Nieaktualne wpisy w instalatorze sterowników własnościowych to tylko estetyczny zgrzyt, który nie ma wpływu na działanie systemu.

B.Jakubowska pisze...

Wiesz, to jest o tyle dziwne, że w Synapticu odinstalowałam wszystko, co jest pod hasłem 185. Teraz, jako rekomendowane mam 195. Zobaczę co będzie przy aktualizacjach sterownika, ja mam dopisane repo dla nich.

Kozioł pisze...

Być może że trzeba będzie instalować sterowniki po wydaniu z roota polecenia stop gdm, bo kernel nie ten sam. Ja tak miałem po instalacji ze strony nVidii – niby w menedżerze sterowników się zaświeciły, ale po aktualizacji kernela zonk.

B.Jakubowska pisze...

Myślę, że w przypadku, kiedy mam dodane repozytoria odpowiedzialne za sterowniki i za ten Kernel serwerowy - powinno być bez żadnych "ale". Już miałam aktualizacje Kernela na poprzednim (185) sterowniku i wszystko ładnie się zainstalowało. Oddycham z ulgą po wojnie z ATI...