wtorek, 24 listopada 2009

Wreszcie dogadałam się z maszyną

Tak, już wszystko działa, nawet karty pamięci mogę obsługiwać przez czytnik (ma wbudowany). Ostatnia bitwa była z moim kombajnem od drukowania i skanowania. Nazywa się to Brother DCP-115C i posiada pewne opory przy instalacji. Ale producent już zadbał o swoich klientów - drukarka instaluje się bardzo łatwo - oczywiście trzeba ściągnąć pakiet sterowników ze strony Brothera. A ze skanerem nie poszło tak łatwo, o nie! Sterownik do tego urządzenia jest, ale jakby nie całkiem kompletny. Wczoraj instalowałam stery i przeoczyłam zasadniczą sprawę, że trzeba je instalować przy pomocy komendy:
sudo dpkg -i --force-all (scanner-drivername)
No i miałam kłopot z tym pakietem, bo użyłam dwukliku (jako, że to deb). Nie zainstalował się poprawnie i nie można było go usunąć w żaden ludzki sposób, ani --force ani nic innego. Oczywiście Apt zastrajkował, żadne aktualizacje nie szły. Dopiero wyszukanie dokładne wszelkich śladów ( a siedziały!) i usunięcie ich ręcznie rozwiązało problem. Dzisiaj za to robiłam instalację dokładnie według instrukcji na stronie Brothera i jest OK, nawet działa przepis na używanie skanera przez zwykłego usera. To była ostatnia przeprawa, teraz całość już jest pod kontrolą i działa.
Tak ogólnie - jestem bardzo zadowolona z maszyny, chociaż nie był to zakup planowany. System o wiele lepiej działa, cały czas obserwuję temperatury (jestem przewrażliwiona) i nawet na dużych grafikach na GPU nie mam więcej niż 36 - 37 stopni.
A, i zdecydowanie polecam Kernel 2.6.31-15-generic-pae - czyli serwerowy. Jest zdecydowanie lepiej i stabilniej.

2 komentarze:

command_dos pisze...

nic mi nie przychodzi do głowy, co by tutaj napisać, oprócz jednego słowa: szacunek. Dzięki takim ludziom jak Ty wiem, że idę w dobrym kierunku - pozdrawiam serdecznie.

B.Jakubowska pisze...

Dzięki! Chociaż właściwie nic szczególnego nie robię, staram się rozwiązywać problemy, bo nie ma co ukrywać, że nie wszystko w Linuksie jest takie łatwe, jak niekiedy fani usiłują to wmówić. Jak mam sposób - to przekazuję dalej - mając nadzieję, że komuś to pomoże. Sama wiele razy korzystałam z pomocy ludzi na Forum, teraz mogę się odwdzięczyć.