wtorek, 17 lutego 2009

Ufff, XAMPP - udało się!



Właściwie, to nie było przy instalacji tego kombajnu żadnego problemu. Wszystko poszło lekko, łatwo i przyjemnie. Instalacja trwa chwilkę i już mogę na localhost widzieć stronę demo XAMPP. Świetna dla mnie sprawa do nauki. W dodatku na nieoficjalnym forum jest przewodnik dla newbie .
Przetłumaczyłam to sobie jako tako przy pomocy Google i podam jeszcze jedną fajną sprawę. Jest tu skrypt do uruchamiania poszczególnych składników XAMPP:
1/ Tworzymy takie coś:
sudo gedit /usr/share/applications/xampp-control-panel.desktop
Wklejamy to:
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8 Name=XAMPP Control Panel Comment=Start and Stop XAMPP Exec=gksudo "python /opt/lampp/share/xampp-control-panel/xampp-control-panel.py" Icon=/usr/share/icons/Tango/scalable/devices/network-wired.svg Terminal=false Type=Application Categories=GNOME;Application;Network; StartupNotify=true

Zapisujemy i zamykamy. Od tej chwili mamy mozliwość klikalnego właczania i wyłaczania wszystkiego. Obrazek oczywiście znowu mi wyszedł na początku, a nie tu, gdzie chciałam, ale wybaczcie, jakoś nie mam natchnienia na walkę z tym. Ciągle jak piszę zapominam przełączyć się w tryb html.
No nic, grunt, że działa. Konfiguracja jeszcze tego mnie czeka, na razie poustawiałam część zabezpieczeń. I tu trochę mam problem, bo według opisu wywołanie komendy:
sudo /opt/lampp/lampp security

powinno pozwolić na ustawienie wszystkich haseł, a u mnie nie było akcji dla tego, co widać na czerwono.
A teraz ide spać, pewnie dojdę, co tam nie tak, ale jak trochę czasu znajdę (ostatnio mało wolnego, oj, mało).



3 komentarze:

marines pisze...

a nie lepiej prosta instalacja Apache+PHP+MySQL+phpMyAdmin? :]

B.Jakubowska pisze...

Ja wiem, że można tak, jak piszesz, tylko, że aż tak mi to nie jest potrzebne. De facto ja potrzebuję tylko mieć mozliwość podglądu szablonów stron tworzonych w php.
No, może czasami coś mojej starszej po ftp udostępnić - mieszka dość daleko.

Unknown pisze...

No i do takich rzeczy LAMP się nadaje elegancko - sam mogę polecić - sporo mniej zabawy, konfiguracja na czytelnych plikach - sama radosc