wtorek, 3 listopada 2009

Aktualizacja do Ubuntu 9.10

Rany, dwano nie miałam takiego pietra, jak przed tą aktualizacją! Ale - poszło bardzo dobrze, system wstał, grafika ma się dobrze. Szkoda, że dalej siedzę na swoim archaicznym xorgu, ale nie było po drodze propozycji jego zmiany. No, żeby jednak nie było tak całkiem "na luzie", to schody zaczęły się po instalacji Grub2. Trzy razy sprawdzałam w nowym Grubie uruchamianie wszystkich trzech systemów, było OK. No to powiedziałam staremu Grubowi - pa, pa...
Reboot i ... error 15, wcięło stage 1! Żeby dostać się do jakiegokolwiek systemu (oczywiście, odpowiednie komendy dla uruchomienia OS z live CD gdzieś przepadły), szybka reinstalacja MBR i uruchomienie XP. Ściągnęłam Super Grub Disck - każdy system z tej płyty się uruchamiał, ale nie dał się Grub zainstalować. Nie było wyjścia - internet i przepis na posadzenie Grub 2 z liveCD. Tylko jeden przepis zadziałał, więc go podaję ( robione przy użyciu liveCD Ubuntu 9.10):
Mam jeden dysk (sda), MBR jest na sda1, Ubuntu 9.10 jest na sda9. Uwaga! Nowy Grub liczy partycje od 1 - nie od zera!
Uruchamiamy system live i:
terminal
sudo mount /dev/sda1 /mnt
sudo mount /dev/sda9/ mnt
sudo mount --bind /dev/ mnt/dev
sudo mount --bind /proc/ mnt/proc
sudo chroot /mnt
grub-install /dev/sda
grub-install --recheck /dev/sda ->sprawdza poprawność instalacji
Dalej nie mozna zapomnieć o:
sudo umount /mnt/dev
sudo umount /mnt/ proc
sudo umount /mnt
No i na koniec:
sudo reboot
Uff, zadziałało!
No i miałam działające trzy systemy, z których dwa trzeba było dopisać w sekcji
/etc/grub.d/40_custom
nowego Gruba. Ale - ja przecież lubię eksperymenty! Zachciało mi się usunąć Minta i w to miejsce zainstalować Ubuntu 9.10 na świeżo, na ext4. OK. Instalacja poszła ekspresowo, bez żadnych problemów, reboot - dopisanie nowego systemu do Gruba2 (tym razem trzeba instalować Grub2 nawet wówczas, gdy się go nie używa!),
terminal
sudo update-grub2
sudo reboot
Wybieram nowe Ubuntu i...zonk: błąd związany z płytą k-8 i PSB(?) or ACPI - system się nie uruchamia!
Na Forum Ubuntu porada, żeby w Grub2 dodać wpisy kolejno: noapic nomce nosmp acpi=off. Żaden nie działa, a wręcz powodują, że po każdym takim eksperymencie muszę wchodzić w tryb recovery i usuwać te parametry z Gruba2, bo mój zasadniczy system się buntuje.
No i widział kto takie cuda? LiveCD działa, instalacja bezbłędna (łącznie z wykrywaniem sprzetu), stary system aktualizowany działa, a nówka - NIE!
Na dziś mam dość, może jutro mi coś do głowy wpadnie, a i jeszcze napiszę o ciekawostce związanej z ekranem logowania.

Brak komentarzy: