piątek, 12 grudnia 2008

Cd. Joomla vs Typolight

Taak, mniej więcej się w tym zaczynam łapać. Najważniejsze, trzeba dobrze wiedzieć, jakie obydwa systemy mają wymagania serwerowe. Jommla! praktycznie da się postawić wszędzie, Typolight - nie. Typolight musi mieć PHP 5. Sama instalacja jest bardzo łatwa i Joomli i Typologht'a. Obydwa systemy muszą mieć najpierw utworzoną bazę (trzeba wpisywać dane podczas instalacji). Panele administracyjne:
Tu bardziej przyjazny jest Typolight, Joomla! ma panel bardzo hmmm, prosty i nieintuicyjny. W Typolight jest więcej pomocy i podpowiedzi w panelu admina. Pod tym wzgledem Joomla przegrywa - według mnie.
Wygląd - tu sprawa jest o tyle mało porównywalna, że do Joomli, z racji popularności jest dużo gotowych tematów. Typolight jest mało popularny, w związku z tym nie ma praktycznie wyboru. Natomiast można do Typolight'a zaadaptować praktycznie każdy layout z css. Tylko - trzeba co nieco pogrzebać w kodzie, więc trzeba mniej więcej to znać. Typolight używa pewnych specyficznych znaczników, ale jest w sieci poradnik, jak to zrobić i mozna to przetrawić, co czynię, trochę mi to jeszcze zajmie. Pewnikiem nie pokuszę się o ustawienie bardzo rozbudowanej strony, na początek planuję Home + 1. Strona będzie właśnie wypełniona uwagami "z życia wziętymi" na temat Typolight'a. Joomla mi jakoś nie pasuje, może dlatego, że zrobiła sie "modna".

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ja wrzuciłem to ustrojstwo na localhosta, ale jak zobaczyłem, co tam siedzi, dałem sobie spokój. Z joomla trochę to trudno porównywać, bo typolight to raczej framework w rodzaju drupala, a nie typowy cms. Nie wgłebiałem się w szczegóły, ale z intuicyjnością obsługi raczej kiepsko i bez posiłkowania się dokumentacją ani rusz. Zaletą, tak na pierwszy rzut oka, wydaje się być szybkość - zoptymalizowany kod robi swoje.

Unknown pisze...

Typoligh to jeden z najlepszych mini CMSow. Naprawde b.dobrze sie sprawdza.