wtorek, 26 sierpnia 2008

Ale numer!

W sobotę była moja starsza ze swoim liveboksem, żebym mogła udowodnić przez telefon, iż mój jest zepsuty. No, faktycznie - jest popsuty. Zlecenie w końcu przyjęto, nawet wczoraj jakowyś pracownik firmy technicznej zadzwonił, pogadaliśmy, wyszło, że faktycznie - do wymiany. Miałam mieć dzisiaj nowy naszykowany w punkcie obsługi ( "tylko" 60 km w dwie strony). Dobrze, że najpierw zadzwoniłam! Oczywiście nie ma. Dzwonię już drugi raz na infolinię techniczną. Jeszcze raz dzisiaj mam dzwonić. Uprzedziłam, że jak w końcu się to nie wyjaśni, to siadam i piszę do szacownej Dyrekcji, bo widać inaczej z TP ostatnio się nieda. A szkoda, bo jak do tej pory nasze wzajemne "stosunki" jakoś układały się całkiem dobrze.
A numer był taki:
Jak podłączyłam boksa starszej, to się ładnie połączył, i było dobrze. Później ona pojechała, zabrała, połączyła i też było u niej dobrze. A u mnie - brak możliwości połaczenia się z Internetem! Złe hasło i koniec! W sobotę również w TP były jakieś prace w systemie i nie było dostępu, tak, że do poniedziałku byłam "bez świata". A co się okazało? Jej livebox zapamiętał moje hasło i nazwę użytkownika i siedziała w Sieci jako ja. Co w końcu udało się stwierdzić po 2 godzinach konsultacji telefonicznej na Infolinii. Jak ona w końcu zresetowała swojego - ja mogłam wejść w Sieć. Tak, że sporo nerwów mnie ten weekend kosztował, niestety.
A, jeszcze jedno: zastanawiałam się nad przejściem z Banku PKO do BPH (dawnego). Napisałam do nich pytanie, jak tam można uzywać konta z Linuksa. I przyszła odpowiedź. Może się komus przyda, ja rezygnuję z przestawiania kodowania całego systemu:
Szanowna Pani,

Proponowane rozwiązanie spowoduje zmianę systemu kodowania znaków z UTF-8
na ISO-8859-2
Cała operacja przystosowania systemu do korzystania ze strony banku BPH
(dla systemu Linux Ubuntu):
do plików
/var/lib/locales/supported.d/local
/var/lib/locales/supported.d/pl
proszę dodać linijkę: pl_PL.ISO-8859-2 ISO-8859-2
i skofigurować lokalizację
(sudo dpkg-reconfigure locales)

W przypadku dalszych problemów prosze o kontakt pod poniższym numerem
infolini technicznej.
0 801 801 401
012 298 74 01

3 komentarze:

Kozioł pisze...

Pos*ało ich totalnie. Ja mam konto w Lukasie, moja mama w Pekao i se normalnie korzystamy, nieważne pod jakim systemem, byleby przeglądarka była w miarę nowa i obsługiwała te SSL-e i inne pierdy.

B.Jakubowska pisze...

Mam w tej chwili w PKO i w Millenium, też bez kłopotów. Ale chciałam w BPH, mam w tym interes, niestety, nie będę się aż tak do nich dostosowywać, trudno się mówi.

Unknown pisze...

No, ale przynajmniej fachowo odpisali, nie to co chwile temu iTVP, która na pytanie o Linuksa odpisała ze serwis nie dziala na sprzecie apple...