wtorek, 15 lipca 2008

Galaxium - komunikator

Słuchajcie - udało mi się zainstalować ten wynalazek! Duża zasługa wspaniałego Hadreta ! Podał mi listę potrzebnych plików (strasznie dużo zależności).
Ale, jest jeszcze inny sposób uporania się z Galaxium - na stronie PPA for Team Galaxium wybieramy paczki .deb dla naszej dystrybucji (nawet podziale na 32 i 64 b, oczywiście piszę tu o wersji oznaczonej galaxium-svn - 0.8~svn1142-0ubuntu1~hardy1~ppa1). Autorzy projektu nieco przyspieszyli prace i już można przeprowadzić instalację klikaniem. Może jest to o tyle wygodniejsze, że dociągają się tylko paczki potrzebne faktycznie. W przypadku Mono - jest to dość istotne, bo to straszna "kobyła".
No i tak: działa to, jest sympatyczne, jest trochę późno (01:03 noc!), więc zbytnio już nie mam ochoty na szczegółowe rozpracowanie. Jedno, co na razie widzę na "nie" - jeszcze nie działa przesył plików. Jest to obiecywane, więc sądzę, że autorzy szybko to dopracują. W każdym bądź razie - połaczenia z Jabberem są łatwiutkie. Będzie to niebawem dobra konkurencja dla Pidgina, tak samo jak klient Jabbim - również bardzo miły.
Dla wielbicieli konsoli pozwolę sobie wkleić to, co otrzymałam od Hadreta (mam nadzieję, że nie ma nic przeciw!):
1) Upewnij się, że masz w systemie następujące paczki:
libanculus-sharp libwebkit1.0-cil libgstreamer0.10-dev
libgstreamer-plugins-base0.10-dev
Jeśli nie, to je doinstaluj wraz ze wszystkimi zależnościami.

2) Wprowadź odpowiednią komendę w celu zbudowania komunikatora ze
wsparciem dla wybranych przez Ciebie protokołów i opcji. U mnie
wygląda to tak:
./autogen.sh --prefix=/usr --enable-gnome --disable-irc --disable-msn
--diable-gadugadu
Czyli, program zostanie zainstalowany w standardowym miejscu (/usr),
ze wsparciem dla GNOME, bez IRCa, klienta MSN i GaduGadu. Po więcej
informacji odsyłam, jak zawsze w takiej sytuacji, do ./configure
--help.

3) Ponieważ miałem już w systemie aplikację, która wymagała mono, nie
musiałem go dogrywać. Podsyłam jednak listę paczek wraz z wersjami
jakie mam w systemie:

ii libmono-accessibility2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Accessibility library
ii libmono-addins-gui0.2-cil 0.3.1-5
GTK# frontend library for Mono.Addins
ii libmono-addins0.2-cil 0.3.1-5
addin framework for extensible CLI applicati
ii libmono-cairo1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Cairo library
ii libmono-cairo2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Cairo library
ii libmono-corlib1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono core library (1.0)
ii libmono-corlib2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono core library (2.0)
ii libmono-data-tds1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Data library
ii libmono-data-tds2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Data Library
ii libmono-dev 1.9.1+dfsg-2
libraries for the Mono JIT - Development fil
ii libmono-i18n1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono I18N libraries (1.0)
ii libmono-i18n2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono I18N libraries (2.0)
ii libmono-mozilla0.2-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Mozilla library
ii libmono-peapi1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono PEAPI library
ii libmono-relaxng1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Relaxng library
ii libmono-security1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Security library
ii libmono-security2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Security library
ii libmono-sharpzip0.84-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono SharpZipLib library
ii libmono-sharpzip2.84-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono SharpZipLib library
ii libmono-sqlite2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono Sqlite library
ii libmono-system-data1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono System.Data library
ii libmono-system-data2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono System.Data Library
ii libmono-system-runtime1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono System.Runtime library
ii libmono-system-web1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono System.Web library
ii libmono-system-web2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono System.Web Library
ii libmono-system1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono System libraries (1.0)
ii libmono-system2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono System libraries (2.0)
ii libmono-winforms2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono System.Windows.Forms library
ii libmono0 1.9.1+dfsg-2
libraries for the Mono JIT
ii libmono1.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono libraries (1.0)
ii libmono2.0-cil 1.9.1+dfsg-2
Mono libraries (2.0)
ii mono-1.0-devel 1.9.1+dfsg-2
Mono development tools for CLI 1.0
ii mono-common 1.9.1+dfsg-2
common files for Mono
ii mono-gac 1.9.1+dfsg-2
Mono GAC tool
ii mono-gmcs 1.9.1+dfsg-2
Mono C# 2.0 and C# 3.0 compiler for CLI 2.0
ii mono-jit 1.9.1+dfsg-2
fast CLI JIT/AOT compiler for Mono
ii mono-mcs 1.9.1+dfsg-2
Mono C# compiler for CLI 1.1
ii mono-runtime 1.9.1+dfsg-2
Mono runtime
ii mono-utils 1.9.1+dfsg-2
Mono utilities

Reszta powinna być formalnością:

make
sudo make install / sudo checkinstall

Powodzenia!

3 komentarze:

Robert Trzciński pisze...

To nie lepiej - tak, jak np: Koziołek - korzystać PSI?

B.Jakubowska pisze...

Szabbeczko: We mnie tkwi duch doświadczalny. Załozyłam ten trzeci system do pracy z grafiką i takich właśnie różnych testów. Nie muszę się bać, że mi się coś w HH popsuje, albo zacznie brakować miejsca. Ja to lubię!

B.Jakubowska pisze...

Szambeczko: Przepraszam, błąd w Twoim nicku, ale nie wiem, jak tu jest z edycją komentarzy...