wtorek, 17 czerwca 2008

Aktualizacje

Wczorajszy dzień minął bez sensacji, FF 3.0 ściągnęłąm, rozpakowałam i stwierdziłam, że mam to od 14.06.2008 (było w Synapticu). OK, akcja sie odbyła.
A ja o czym innym:
Aktualizacje
Synaptic wyświetlił mi wczoraj 58 sztuk. Przejrzałam, zobaczyłam, że jest nowy Kernel + coś tam do ATI, no to jedziemy. I w czasie instalowania nowych pakietów pada pytanie, czy ma zostać stare ustawienie menu.list. Taka ciekawostka przyrodnicza, pytanie za 100 punktów: ilu nie znających tego systemu wie, co to jest menu.list?
Przy tych akurat aktualizacjach siedział ubunciak, ja byłam trochę zajęta i jednym okiem tam "rzucałam". Ubunciak pyta: mama, tam sie pyta, czy zostawić stare?, ja: a to niech zostawi.
Skutek: podczas ponownego startu patrzę i co widzę? Mam w użyciu Kernel o numerze końcowym 16. Wpadam w Synaptic i widzę zainstalowane: Kernel 17, 18 i 19 (ostatni). Kurczę, co jest? Ano, zaczyna się za dużo udogodnień. Poprawianie tego zajęło mi o wiele więcej czasu, niż bym chciała - ręczna edycja gruba, usuwanie starych Kerneli.
I po co to? A nie wystarczy jasne pytanie: "Czy wprowadzić nowy Kernel do gruba"? Jeśli już trzeba o coś takiego pytać...

3 komentarze:

Kozioł pisze...

E tam. Toć to ino copypaste i numerki pozmieniać, pani! :D Sam jestem guzik obeznany z pingwinem, ale to się IMO da zauważyć. :)

Anonimowy pisze...

Oj, nie do końca, chyba. Jeszcze trzeba usunąć ponad 300 Mb z dysku. Ale nie o to mi chodzi. Głównie o to, że ta "pomoc" jest taka bardziej enigmatyczna. Pytanie "Czy zainstalować zmiany zalecane przez opiekuna pakietu" brzmi co najmniej dziwnie i tak jakoś "nie wiadomo, o co chodzi - lepiej zostawić stare". A jak się zostawi to system startuje tak: pierwszy wpis zostaje zmieniony (np. na 19), a ten właściwy - zostaje stary, czyli u mnie był 16. Po prostu moim zdaniem twórcy poszli za bardzo w stronę użytkownika (tego, nazwijmy to delikatnie, początkującego).

Kozioł pisze...

A ja tam sobie pokopiowałem po 10 linijek i w odpowiednich miejscach pozmieniałem numerki z 16 na kolejne aż do 19. :P Fakt, że mam teraz od cholery tych opcjów jak się komputr uruchamia, ale np. kernel -19 mi nie działa, a z innymi nie sprawdzałem (nie chciało mi się eksperymentować).