poniedziałek, 9 czerwca 2008

Idzie lato

No i znowu sprzet zacznie sie podgrzewać, a prznajmniej mój. Ale mam zainstalowane lm-sensors, no i widzę, czy już mam iść przed telewizor, czy jeszcze trochę wytrzyma. Chłodzenie mam raczej mało ciekawe, wiatrak bez regulacji obrotów, drugi na grafice, oprócz tego nic. No, ale od trzech lat, jakoś, odpukać jest ok.
Może komus przyda się przypomnienie, jak te sensory zainstalować?
Otóż, sam program jest w repozytoriach pod nazwą lm-sensors. Podczas instalacji powinien dociągnąć resztę wymaganych paczek. Nastepnie przenosimy swój wzrok na stronę Wiki, gdzie jest to opisane dla wersji 7.10, ale tym się zbytnio nie przejmujemy. Wykonujemy wszystkie polecenia i musi działać.
Temperatury i te inne oglądamy z terminala, ukażą sie po wpisaniu polecenia
sudo sensors
lub klikamy prawym na panelu i dodajemy aplecik, w którym wybieramy sobie, co ma być widoczne. Ja mam temperaturę CPU, M/B i CoreO. A mozna mieć więcej, zależy, ile czujników jest obsługiwanych przez Twoją płytę główną.

Brak komentarzy: